13 Temmuz 2009 Pazartesi

vakıf üniversitesi yahut özel üniversite


Sonuçları açıklanan öss ile zerrece alakası yok, demincek aklıma geldi, vakıf üniversitesi ile ilgili bişey yazıcam iki dakka (adı her ne kadar bu olsa da özel üniversite deriz biz, karşı değilim kim ne derse desin, küfür değil sonuçta heh). Yıllardır sorulur, bi de buraya yazayım dedim.

Özel üniversitede bursluysan adama köpek muamelesi çekiyorlarmış hocam, dışlanıyormuşsun feci...

Bu zavallı kompleksli anadolu çocuğu beyanatıyla nasıl mücadele ettim, yıllar yılı nasıl dilimde tüyler bitti anlatamam. Yavrum evladım, yok öyle bişey. Rahat ol sen, burslu diye alnında yazmıyor ya? Sen eziğin, kıltoroşun önde gideni değilsen sana kimse sırf burslusun diye kıl olmaz. Yine de oluyorlarsa kabahati bursta değil kendinde arayacaksın. Kendi para verdiği okula sen vermiyorsun diye adam sana düşmanlık edecek değil, anca "bedava mı sandın para vedim aldım" der, onu da sana demez. Sana mı veriyor ki parasını? Dese dese hocaya der, öğrenci işlerine der ki onu da boşver ayıdır onlar. Konuşma zaten o çocuklarla. Sen bileğinin hakkıyla aldığın bursun tadını çıkar, adam olmaya bak. Zaten bırak düşmanlığı bu halinle saygı bile uyandırırsın bak, görmesem söylemem. Çünkü burda bişey biliyoruz da konuşuyoruz.

Nedense Bilkent'in açıldığı zamanlardan beri var bu geyik, vay efendim kantinde burslular ve köpekler giremez yazıyomuş, yok otoparka kuşlar giremez yazmışlar, okula helikopterle giren varmış... Valla kantine yazı efsanesinin aslı var mıdır bilmem ama o yıllarda bu konsept pek oturmadığından belki bikaç ayıço yapmıştır diyorum, gelmiş geçmiş bütün özel okul çocuklarına kefil olacak değilim. Otoparka kuş girememe hikayesi de, gözlemlediğim kadarıyla istesen de olmaz şeklinde. Yani araban varsa bu bir kuş serisi olmaz hocam, zaten arabanın hedef kitlesi, segmenti filan farklı, üniversite ortamına uygun değil. Kanımca devlet okulunda da pek göremezsin bu arabalardan. Ayrıca Bilkent'liler kendilerine baksınlar, şahsen gördüm otoparklarını hiç de büyütüldüğü kadar ohannes değil. Ya da yıllar yıpratmış bilemeyeceğim. Benim okuduğum okula otopark yetişmezken, çevre halkı otoparkçılıkla ihya olmuşken ve bu arabaların yarısı bmw iken Bilkent'lilerin olayını çok gereksiz buldum. Tikky'leri de yeterince tikky değil bence. Yeteri kadar tikky olanlar İstanbul'a geliyor zaten orda görüyoruz. Helikopter meselesine gelince, bu sanırım doğruymuş. Ama üzülmeyin yani bazı insanların helikopteri var ve gerektiğinde kullanmaktan çekinmiyorlar, yapılacak bir şey yok. Daha doğrusu insanların şirketi filan var, helikopteri şirkete alıyorlar. Hem vergiden düşerler masraf görünür. Tabi olm şahıs helikopteri mi olurmuş saksıyı çalıştırsana... Neyse yani elalemin helikopteri sizi germesin dediğim gibi, tanışın bakın o da bir insan neticede. İnsanları helikopterle yargılamayın, bir şans verin.

Bir diğer yaygın efsanemiz ise Hocalar bursun kesilsin diye notunu kıt tutuyormuş, hoca bi takarsa keserler bursunu kalırsın dımdızlak şeklinde.

Şöyle ki, senin kesilen bursun yüzünden ödediğin para hocanın cebine girmiyor. Kestirdiği burs başına prim filan unut onları yok öyle bişey. Üniversitedeki hoca senin lisede parayla özel ders veren hocana benzemiyor pek, hele özel okulda bunlar genellikle evropa, amerikanya görmüş, genellikle hocalık nedir, bilim filan nedir bilen insanlar (bu beyana takılmayalım lütfen, "insanlık, hocalık evropada mı var amerikada mı var, insanımız, toprağımız.." diye gelmeyin bana. akademik dünyada görgü görenek aşağı yukarı böyle mealesef). Senin bursuna düşman olması için bir sebebi yok yani, işinde gücünde adam. Yine de notunu düşürdü, sebebin olduysa bu hoca, bir miktar kabahati kendinde arayacaksın kusura bakma. Böyle bir durumdaysan da git konuş, de ki böyle böyle, adam olacağına inandır karşındakini. Hoca da insan. Hatta o kadar insan ki hocaların geçemezsem bursum kesilecek iyi niyetini burslu olmadığı halde kullanan, bu şekilde ders geçen burssuz insan da gördüm. Kaldı ki sen iki sene yatmazsan, okula uğrar, azıcık da kafanı çalıştırırsan o sınırların altına düşmen mümkün değil. Neyse yani genel olarak eşek değilsen bursu kaybetmezsin, korkma.

Işık hızıyla da senli benli oluvermişiz kusura bakmayınız, ipin ucunu nerde kaçırdım bulamadım, düzeltmeye üşendim filan, idare ediniz, faydasını görünüz. Gözlerinizden öperim.

Hiç yorum yok:

bunları da bilelim

Related Posts with Thumbnails